#Τίτλος ημερίδας: Οικονομική διαχείριση οδοντιατρείου 2: Κερδοφορία & ανάπτυξη με στρατηγική
Σάββατο 5 Ιουλίου 2025, Οδοντιατρική Σχολή Αθήνας, Θηβών 2 Γουδή
Αντωνιάδου Μαρία,
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια,
Ακαδημαϊκή και επιστημονική υπεύθυνη ημερίδας
Γνωστικό αντικείμενο: Οδοντιατρική επαγγελματική πρακτική
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Mοριοδότηση από το ΙΕΘΕ της ΕΟΟ: 7 μόρια συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (Μ.Ε.Ε.Ο)
Πρόγραμμα ημερίδας
09:00 - 09:30 | Εγγραφή και καλωσόρισμα
- Υποδοχή των συμμετεχόντων, διανομή υλικού ημερίδας.
- Παρουσίαση στόχων της ημερίδας από την συντονίστρια.
- Γνωριμία με τους εισηγητές και το πρόγραμμα της ημέρας.
- 09:30 - 10:30 | Ενίσχυση διαδικασίας κοστολόγησης και τιμολόγησης
Συντονίστρια: Aντωνιάδου Μαρία (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια)
- Κατανόηση των κοστολογικών στοιχείων
- Τι περιλαμβάνεται στο κόστος μιας υπηρεσίας;
- Εξοπλισμός, υλικά, προσωπικό και κρυφά κόστη.
- Ανάλυση κερδοφορίας
- Πώς να υπολογίζετε το περιθώριο κέρδους.
- Συγκριτική ανάλυση σε σχέση με την αγορά.
- Πρακτικές ασκήσεις κοστολόγησης/τιμολόγησης
- Υπολογισμός τιμής για μια βασική υπηρεσία με βάση αληθινά δεδομένα.
- 10:30 - 11:30 | Βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη οικονομική στρατηγική
- Βραχυπρόθεσμες δράσεις
- Παρακολούθηση ταμειακών ροών σε μηνιαία βάση.
- Δημιουργία έκτακτου ταμείου για απρόοπτα έξοδα.
- Μακροπρόθεσμος σχεδιασμός
- Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι ανάπτυξης του οδοντιατρείου;
- Επενδύσεις σε εξοπλισμό, υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό.
- Σύνδεση στρατηγικής με KPI’s (Key Performance Indicators)
- Πώς να μετράτε την επιτυχία των στρατηγικών σας.
- Case study
- Σχεδιασμός οικονομικής στρατηγικής για ένα μικρό οδοντιατρείο με σκοπό την ανάπτυξη.
11:30 - 12:00 | Διάλειμμα και δικτύωση
12:00 - 12:45 | Επικοινωνία του κόστους με τον ασθενή
Συντονίστρια: Aντωνιάδου Μαρία
- Κατανόηση του ψυχολογικού παράγοντα
- Πώς επηρεάζει η παρουσίαση του κόστους την εμπιστοσύνη του ασθενούς.
- Διαφάνεια στην παρουσίαση
- Ανάλυση όλων των στοιχείων που περιλαμβάνει μια προσφορά θεραπείας.
- Αντιμετώπιση αντιρρήσεων
- Πώς να απαντήσετε σε ερωτήσεις για την τιμή χωρίς να μειώσετε την αξία της υπηρεσίας.
- Πρακτική προσέγγιση
- Role-play: Προσομοίωση συζήτησης με ασθενή σχετικά με μια θεραπεία μεγάλης αξίας.
12:45 - 14:00 | Ενημέρωση της οδοντιατρικής ομάδας για τη μείωση της σπατάλης
Συντονίστρια : Βαλεντίνα Κόρδη
- Αναγνώριση πηγών σπατάλης στο οδοντιατρείο
- Επισήμανση πού χάνεται περισσότερος χρόνος ή υλικά στο οδοντιατρείο.
- Εκπαίδευση της ομάδας
- Βασικές αρχές αποδοτικής διαχείρισης χρόνου και υλικών.
- Εισαγωγή μεθόδων lean management για καθημερινές δραστηριότητες.
- Κίνητρα για βελτίωση
- Οργάνωση ομάδων για δημιουργία μικρών στόχων (π.χ., μείωση κατανάλωσης υλικών).
- Πρακτικές ασκήσεις
- Συζήτηση παραδειγμάτων και προτάσεις μείωσης δαπανών.
14.00 - 14:15 | Διάλειμμα και δικτύωση
14.15 - 15:15 | Ξεπέρασμα του φόβου για την κοινωνική κριτική
Συντονίστρια: Κυριακή Χανιώτου
- Κατανόηση του φόβου
- Πώς επηρεάζει ο φόβος της κριτικής τις αποφάσεις για τιμολόγηση.
- Αυτοπεποίθηση μέσω της εμπιστοσύνης στον εαυτό
- Ενίσχυση της πεποίθησης ότι οι υπηρεσίες έχουν αξία.
- Εργαλεία διαχείρισης φόβου
- Χρήση θετικών παραδειγμάτων και επιτυχιών.
- Πρακτική προσέγγιση
- Δημιουργία προσωπικού "script" για τη διαχείριση δύσκολων συνομιλιών.
15:15 - 16:00 | Δημιουργία του Brand του οδοντιάτρου/οδοντιατρείου
Συντονίστρια: Κυριακή Χανιώτου
- Τι είναι το Brand
- Ο ορισμός του brand στον οδοντιατρικό χώρο.
- Ανάπτυξη μοναδικής ταυτότητας
- Πώς να κάνετε το οδοντιατρείο σας να ξεχωρίζει.
- Εργαλεία Branding
- Χρήση social media, ιστοσελίδων και αναφορών για την προβολή σας.
- Πρακτική εφαρμογή
- Δημιουργία ενός βασικού πλάνου branding που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα.
16:00 - 16:30 | Συζήτηση και κλείσιμο της ημερίδας
- Ανασκόπηση των βασικών σημείων της ημέρας.
- Απαντήσεις σε ερωτήσεις από τους συμμετέχοντες.
- Δράσεις για την επόμενη μέρα και δίκτυο επαφών για συνεργασία.


Σκοπός της ημερίδας και οφέλη για τους συμμετέχοντες
Η ημερίδα "Οικονομική Διαχείριση Οδοντιατρείου 2: Κερδοφορία & Ανάπτυξη με Στρατηγική" έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους συμμετέχοντες πρακτικές, άμεσα εφαρμόσιμες γνώσεις και στρατηγικές σχετικά με τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη του οδοντιατρείου τους.
Στόχος είναι οι επαγγελματίες του χώρου να αποκτήσουν ουσιαστική οικονομική παιδεία, ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους, να αυξάνουν την κερδοφορία τους και να λαμβάνουν στρατηγικές αποφάσεις που οδηγούν σε ανάπτυξη.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, οι συμμετέχοντες θα:
✅ Μάθουν προηγμένες τεχνικές κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών.
✅ Ανακαλύψουν στρατηγικές οικονομικής διαχείρισης τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον.
✅ Εξασκηθούν σε πρακτικές μεθόδους υπολογισμού κερδοφορίας και αποδοτικότητας.
✅ Αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας με τους ασθενείς για τη σωστή παρουσίαση του κόστους.
✅ Διδαχθούν πώς να μειώνουν τις περιττές δαπάνες και να ενισχύουν τη συνοχή της ομάδας τους.
✅ Εξελίξουν τη νοοτροπία τους ώστε να ξεπεράσουν φόβους και εμπόδια που αφορούν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.
Συνεχιζόμενη μάθηση και εξέλιξη
Αν και κάθε ημερίδα είναι αυτοτελής, ακολουθεί μία φυσική συνέχεια εξέλιξης. Για όσους επιλέξουν να συμμετέχουν σε περισσότερες ημερίδες, δημιουργείται ένα μονοπάτι προοδευτικής εκπαίδευσης, όπου κάθε ενότητα «χτίζει» πάνω στις προηγούμενες γνώσεις, επιτρέποντας μια ολοκληρωμένη και βαθύτερη κατανόηση του θέματος.
Επένδυση στον Εαυτό σας
Η συμμετοχή σε αυτήν την ημερίδα δεν είναι απλώς ένα σεμινάριο – είναι μια επένδυση στην επαγγελματική και οικονομική σας εξέλιξη. Ουσιαστικά, θα αποκτήσετε εργαλεία και στρατηγικές που μπορούν να σας οδηγήσουν σε πιο σταθερή και προσοδοφόρα επιχειρηματική πορεία στο χώρο της οδοντιατρικής.
Είσαι έτοιμος/η να κάνεις το επόμενο βήμα;
Η ημερίδα "Οικονομική Διαχείριση_2" προτείνεται ιδιαίτερα για ομάδες οδοντιατρείων, καθώς το περιεχόμενο είναι σχεδιασμένο να ωφελήσει τόσο τους οδοντιάτρους όσο και το βοηθητικό προσωπικό. Η συμμετοχή ολόκληρης της ομάδας εξασφαλίζει καλύτερη κατανόηση, συντονισμό και εφαρμογή των στρατηγικών που θα παρουσιαστούν.
Μέρος των διδάκτρων των εκπαιδευτικών δράσεων της ομάδας Dentist Edu για το 2025, θα χρησιμοποιηθούν για την αγορά ενός ακόμα κλιβάνου για το τμήμα της κεντρικής αποστείρωσης της σχολής!
‘Ηδη έχουμε συμβάλει για την αγορά ενός κλιβάνου αξίας 14.000 ευρώ!

Μαρία Αντωνιάδου
Η Μαρία Αντωνιάδου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στην Οδοντιατρική Σχολή του ΕΚΠΑ, με εξειδίκευση στο οδοντιατρικό μάνατζμεντ, το coaching και τη διαχείριση ασθενών, ιδιαίτερα γηριατρικών και μειονεκτικών ομάδων. Έχει ολοκληρώσει πιστοποιημένα προγράμματα coaching (ICF & European Association for Coaching Organization) και είναι πιστοποιημένη συστημική αναλύτρια από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Είναι υπεύθυνη μαθημάτων σχετικών με την οργάνωση και διαχείριση οδοντιατρείου και την εφαρμογή των ανθρωπιστικών επιστημών στην Οδοντιατρική, καθώς και επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος εκπαίδευσης βοηθητικού προσωπικού οδοντιατρείου στο ΕΚΠΑ. Συμμετέχει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ηθική στις Βιοϊατρικές Επιστήμες» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και έχει οργανώσει διαδικτυακά προγράμματα συνεχιζόμενης εκπαίδευσης για το οδοντιατρικό μάνατζμεντ και τη βιώσιμη ηγεσία. Συγγραφέας των βιβλίων «Εφαρμογή των ανθρωπιστικών επιστημών και βασικών αρχών coaching στις επιστήμες υγείας» και «Διαχείριση ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας», στοχεύει στη βελτίωση της αποδοτικότητας, της παραγωγικότητας και της βιωσιμότητας στον κλάδο της υγείας.
Βαλεντίνα Κόρδη
Η Βαλεντίνα Κόρδη είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Οργανωσιακή Σύμβουλος, με εξειδίκευση στην ανάπτυξη νοοτροπίας υψηλής απόδοσης για στελέχη, ομάδες και επιχειρηματίες. Διεθνής ομιλήτρια σε συνέδρια σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Ασία και Μέση Ανατολή, TEDx speaker και συγγραφέας των best seller «Success is a Mind Game» και «The Mirror Effect». Με περισσότερες από 7.500 ώρες coaching και συμβουλευτικής, έχει συνεργαστεί με ηγετικά στελέχη και πολυεθνικές εταιρείες όπως Microsoft, Novartis, Coca-Cola, Nissan, Pfizer, AstraZeneca, Unilever και Sephora, βοηθώντας τους να αναπτύξουν στρατηγικές ηγεσίας, οργανωτική κουλτούρα και δέσμευση ομάδων. Διαθέτει πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (Newport University, Καλιφόρνια) και μεταπτυχιακά στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού (City University of Seattle) και στην Οργανωσιακή Ψυχολογία (London Metropolitan University). Είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο του Phoenix και έχει εξειδικευτεί στο Success Conversion Coaching (Express Coaching School, Καναδάς) και Strategic Intervention Coaching (Robbins-Madanes School, ΗΠΑ). Μέλος του Advisory Council του Harvard Business Review, αναγνωρισμένη thought leader στο coaching και βραβευμένη από την ICAP Group ως μία από τις Leading Women in Business στην Ελλάδα. Έχει διακριθεί με τα Women of Courage Award και Brainz 500 Global Award για την επιχειρηματική της επιτυχία και κοινωνική προσφορά.
Κυριακή Χανιώτου
Η Κυριακή (Κάρι) Χανιώτου είναι Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Πωλήσεων με πάνω από 32 χρόνια διεθνούς εμπειρίας σε ηγετικές θέσεις πωλήσεων και μάρκετινγκ, έχοντας δραστηριοποιηθεί σε 110 χώρες. Μετά από 14 χρόνια στη Μέση Ανατολή και την Ασία, όπου εργάστηκε σε δυναμικά επιχειρηματικά περιβάλλοντα, επέστρεψε στην Ελλάδα, μεταφέροντας πολύτιμες γνώσεις από ανταγωνιστικές αγορές. Διαθέτει πτυχίο Business Administration (Marketing) από το Αμερικανικό Κολλέγιο Deree και MBA από το University of Leicester. Είναι πιστοποιημένη ACC Coach από τον ICF και έχει εκπαιδευτεί στη σχολή Go Master Coach στη Σιγκαπούρη. Έχει αναπτύξει το μοντέλο G.R.O.W.T.H., μία στρατηγική προσέγγιση για την επαγγελματική εξέλιξη και την επιχειρηματική ανάπτυξη μέσω στοχοθεσίας, καλλιέργειας νικητήριας νοοτροπίας και ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής επιτυχίας. Με πάνω από 9 παγκόσμιες διακρίσεις για τις επιδόσεις της στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις, έχει εργαστεί σε κορυφαίες πολυεθνικές όπως 3M, Nissan, Unilever, ενώ συγκαταλέγεται στο κορυφαίο 15% των στελεχών στο Marketing Assessment της 3M μεταξύ 90.000 εργαζομένων. Δραστηριοποιείται σε δίκτυα γυναικείας ενδυνάμωσης, όπως Women on Top, Lean In, BNI Greece, ενώ εφαρμόζει ολιστικές προσεγγίσεις ηγεσίας που συνδυάζουν στρατηγική σκέψη με πρακτικές ευεξίας. Στόχος της είναι να εμπνέει και να ενδυναμώνει επαγγελματίες και επιχειρήσεις, βοηθώντας τους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους.